Sundby Boldklub starter Pige Talent op

Mark Engelsted
29. juni 2024 kl. 14:39
Nyt Pige Talent Setup i Sundby Boldklub - Start Efter Sommerferien

Nyt Pige Talent Setup i Sundby Boldklub - Start Efter Sommerferien.

Vi er stolte over at kunne annoncere, at vi fra efter sommerferien starter en ny pige talent afdeling. Vi har allerede en velfungerende drenge talent afdeling, og vores mål er at bruge de gode erfaringer fra dette setup og skabe det absolut bedste pige talent miljø på Amager.

Visionen for Vores Pige Talent Setup

Vores vision er klar: Vi ønsker at skabe det bedste pige talent miljø på øen. Vi vil udvikle vores egne talenter til klubbens behov og samtidig forberede dem til eventuelle større adresser. Dette initiativ er en del af vores overordnede strategi om at styrke kvinde- og pigefodbolden i klubben og sikre, at vi fortsætter med at være en førende kraft.

Der vil være et stort koordineret samarbejde med vores 1. damer hold, så vi sikrer en rød tråd hele vejen igennem talentudviklingen.

Uddanne Fodboldspillere

"Vores største ønske er at uddanne fodboldspillere, ikke blot 'drenge-spillere' eller 'pige-spillere'. Vi stræber efter kønsneutral træning, hvor alle får de bedste muligheder for udvikling,"

Siger Patrick Tronborg, Talentchef i Sundby Boldklub og fortsætter;

"Dette princip er centralt for vores filosofi og sikrer, at alle spillere behandles lige og får de samme muligheder for at udvikle deres færdigheder"

Historie og Ansvar

"Sundby Boldklub har været en forgangsklub på kvindesiden, og kvinde/pige fodbold er en del af vores DNA. Der er ikke et større talenttilbud på Amager for piger, og vi ønsker at tage ansvar og give dygtige piger, der vil lidt mere, mulighed for at blive udfordret,"

Fortæller Patrick Tronborg og fortsætter;

"Vi er stolte af vores historie og ønsker at fortsætte med at lede vejen inden for kvindefodbold, både lokalt og nationalt."

Aldersgrupper og Trænerkandidater

Vores pige talent afdeling vil dække aldersgrupperne U13-U19. Vi er allerede nu begyndt at kigge efter licenserede trænere, som kan opretholde et højt niveau i vores træning og udvikling.

Vi vil snart annoncere datoer for prøvetræning, så interesserede spillere kan få en forsmag på vores setup. Prøvetræningen vil give pigerne mulighed for at møde trænerne, se faciliteterne og få en fornemmelse af, hvad det vil sige at være en del af vores talentprogram. Vi glæder os til at starte efter sommerferien og byde de nye talenter velkommen.

Mere info om datoer, tilgår.

Fornyelse og Fremtid

"Vi er nået langt med vores drenge talent setup, og nu er tiden inde til at forny os og inkludere pigerne i vores talentprogram og efter vi har fået ansat en HOC på vores drenge side, frigør det nogle hænder, så vi nu kan starte dette spændende projekt op"

"Vi ser frem til at se denne vision blive en realitet og til at udvikle fremtidens stjerner i Sundby Boldklub,"

slutter Patrick Tronborg.