Sundby Boldklub beholder 1.5 stjerne i DBU´s drenge licenssytem ✨

Mark Engelsted
25. maj 2024 kl. 10:33
37 er bedste placering i klubbens historie
Uddelingen af Licens stjerner i drenge licenssystemet, hvor akademierne i de danske fodboldklubber vurderes.

Det er i dag blevet offentliggjort at Sundby Boldklub har opnået målet om at fastholde den 1,5 stjerne i DBU’s licenssystem som vi fik tildelt i maj måned 2022. Rejsen hertil har været lang og hård, men også helt igennem fantastisk. Resultatet i 2022 med en plads som nummer 40 ud af 51, var det største vi på det tidspunkt havde opnået. Med dedikeret indsats for alle i klubben, specielt vores trænere, er 2022 resultatet blevet overgået her i 2024.
Kravene har denne omgang været skærpet yderligere og vi har skulle levere mere på mange parameter.

Sundby boldklub er blevet placeret som licensklub som nummer 37 på ranglisten, ud af i dag 46 licensklubber.

Udover den store anerkendelse og den flotte udvikling der er sket i både vores børne- og ungdomsmiljø på U10 til U15, så betyder det også, at vi fortsat kan tilbyde fodbold på højeste niveauer for U13-U15. Dette giver også nu muligheden for at søge de bedst lokalrækker i U17 og U19 og optimere endnu mere på de ældre ungdomshold.

Sundby Boldklub vil fortsat have fokus på at give alle vores medlemmer så gode rammer som muligt. Vi er enormt stolte af vores flotte vurdering fra DBU’s Talentudvalg og vi er klar over at det bliver en stor udfordring at leve op til de skærpede krav for talentmiljøudviklingen.
Er man ikke en del af Sundby’s talent hold, skal man ikke være bekymret for at det skærpede talentarbejde vil få negative konsekvenser. Sundby boldklub vil hen over sommeren også kigge ind i, hvordan vi kan forbedre rammerne for vores øvrige medlemmer.

Til sidst vil jeg gerne sende en stor ros og tak til de øvrige personer der har været involveret i licensarbejdet herunder vores trænerteams, vores ansatte segmentledere, vores dygtige og træningsparate spillere, deres forældre og øvrige frivillige og i øvrigt alle dem, der hver dag gør en forskel i vores fodboldklub.
Patrick Tronborg
Talentchef Sundby Boldklub