Sundby Boldklub skriver historisk kontrakt

image FOTO: Fra venstre: Sportschef, Stefan Clausen – Nicklas Dannevang og Cheftræner, Thomas Karabulut
Michael Jensen
02. september 2024 kl. 20:48
Amagerklubben har netop fået underskriften fra den rutinerede målmand, Nicklas Dannevang, på en aftale, der gælder for resten af 2024

Det er således Sundby Boldklubs første kontrakt nogensinde på herre-siden, som den 33-årige målmand har sat sin signatur på.

-Denne enestående- og historiske mulighed startede med, at der blev skabt kontakt mellem Nicklas og Sundby Boldklub i slutningen af forrige uge, siger Sportschef i Sundby Boldklub, Stefan Clausen. Vi sendte så, efter nogle gode drøftelser med Nicklas, de nødvendige papirer ind til DBU og Divisionsforeningen, og blev godkendt som kontraktklub denne mandag formiddag.

Den begejstrede sportschef fik Nicklas Dannevangs underskrift umiddelbart efter godkendelsen og understregede, at det ikke ville have kunnet lade sig gøre, hvis ikke en privat sponsor havde trådt til for at dække denne aftale.

Efter, underskriften blev sat udtalte Nicklas Dannevang, at han glæder rigtigt meget til at være med i det spændende projekt, som Sundby Boldklub har gang i.

–Det er sindssygt flot at drive et hold fra Serie 1 til 3. Division med så mange gengangere og unge på holdet. Jeg håber så bare nu, at jeg kommer til at bidrage positivt med min efterhånden store erfaring både på- og uden for banen, afsluttede Nicklas Dannevang, inden han løb ud til sin første træning med sine nye holdkammerater.

Nicklas Dannevang skifter til Sundby Boldklubs 3. Divisionshold efter senest at have spillet for Næstved Boldklub. Tidligere i senior-karrieren har han tørnet ud for Fremad Amager, Horsens, Brønshøj, Nordvest og Roskilde.

Sundby Boldklubs nye målmand kommer til at spille med trøje nummer 24.